Facebook jest obecnie czymś znacznie więcej niż tylko popularnym portalem społecznościowym. To bardzo potężne i uniwersalne narzędzie, które świetnie sprawdza się do reklamowania swoich usług oraz przedstawienia oferty szerokiemu gronu osób. Wiele firm doskonale zdając sobie sprawę z potencjału tego portalu zadaje sobie pytanie, jak wypromować stronę na fb, aby w pełni wykorzystać oferowane przez niego możliwości?
Facebook i jego potencjał dla użytkowników biznesowych
Facebook jest aktualnie najbardziej znanym i rozpoznawalnym portalem społecznościowym na świecie. Sekretem jego popularności oraz ogromnego zainteresowania jego zasobami wśród firm jest szansa dotarcia z przekazem reklamowym do praktycznie nieograniczonej liczby osób – zarówno tych z najbliższej okolicy, jak i całego świata. Daje to ogromne możliwości dla firm, które pragną promować swoją działalność w sieci – Facebook pozwala na dotarcie z ofertą do milionów osób jednocześnie oraz skuteczne zachęcenie ich do bliższego zapoznania się z firmą. Współczesny Facebook jest nowoczesnym i dobrze zorganizowanym rynkiem towarów i usług, do którego codziennie zaglądają miliony osób z całego globu.
Facebook oferuje bardzo wiele możliwości, z których korzystają obecnie nie tylko osoby prywatne. Od kilku lat posiadanie konta na tym portalu oraz powiązanego z nim fanpage’a jest swoistym być albo nie być dla firm, których działalność jest obecna w sieci. Przedsiębiorstwa, która jeszcze nie posiadają swojego profilu, powinny jak najszybciej zadbać o jego założenie – posiadanie konta na Facebooku jest całkowicie bezpłatne, a może zapewnić wiele wymiernych korzyści, które docenią zarówno ogólnopolskie przedsiębiorstwa, jak i firmy działające na rynkach lokalnych. Pozostaje jednak pytanie, jak wypromować stronę na fb?
Jak wypromować stronę na fb, aby w pełni wykorzystać jego potencjał?
Do promowania strony na Facebooku najlepiej sprawdza się fanpage. Jest to swoista wizytówka reklamowa firmy, która pozwala zainteresowanym osobom na zapoznanie się z jej ofertą, śledzenie nowinek z życia firmy, branie udziału w konkursach, rozdaniach i innych zabawach oraz dzielenie się nowościami z bliskimi i innymi użytkownikami portalu potencjalnie nimi zainteresowanymi. Ponadto, posiadanie fanpage’a pozwala firmie na bliższe poznanie swoich odbiorców, w tym uzyskanie dostępu do takich danych, jak ich wiek, płeć, lokalizacja oraz ocenę preferencji poprzez prowadzenie statystyk popularności postów i udostępnianych treści.
Odpowiedź na pytanie, jak wypromować stronę na fb jest bardzo prosta – wystarczy zadbać o posiadanie atrakcyjnej wizualnie wizytówki na portalu, regularnie publikować na niej interesujące odbiorców treści opatrzone atrakcyjnymi zdjęciami i grafikami, a w razie braku czasu lub umiejętności zatrudnić w tym celu profesjonalistę, czyli osobę, która zadba o umiejętne prowadzenie fanpage’a w imieniu firmy. Pozwoli to systematycznie powiększać grono skupionych wokół firmy fanów, badać ich potrzeby oraz poziom satysfakcji, prowadzić skuteczną komunikację, informować o aktualnych promocjach i nowościach i dzięki temu stale rozwijać swoją profesjonalną działalność.