Korzystanie z tych narzędzi jest elementem kluczowym podczas prowadzenia własnej działalności. Są one źródłem danych, umieszczanych w mediach społecznościowych i w Internecie. Wykorzystując je w praktyce można także weryfikować informacje związane z grupą konsumencką oraz konkurencją. Oto przykłady kilku z nich.
Najpopularniejsze narzędzie
Wielu, którym przyjdzie na myśl narzędzie do monitoringu internetu wskażą na Brand 24. Jest to najbardziej znane narzędzie w branży biznesowej. Narzędzie to dostarczy wielu ciekawych informacji, cały czas dążąc do ulepszania monitoringu. Korzystając z niego łatwiej dotrzemy do grupy docelowej, zainteresowanej własnymi produktami co pozytywnie wpływa na sprzedaż. Cały czas można kontrolować dodawane opinie i komentarze. Konto w Brand 24 jest darmowe. Kolejny etap to testowanie 14 pakietów, a następnie po tym okresie próbnym należy zdecydować się na odpowiedni dla siebie pakiet lub zrezygnować z tego narzędzia. Narzędzie to cechuje brak limitu wpisów, aktualizacja realtime, pełne archiwum, 3 letnia historia, analiza informacji i sentymentu, zasięg social media, kompatybilność z aplikacją mobilną, zwiększanie limitów, kontekst dyskusji, wsparcie live, grupy, liderzy opinii, export excel, interakcje, raporty PDF oraz konsultant.
Pozostałe narzędzia do monitorowania internetu
Znanym narzędziem jest także Instytut Monitorowania Mediów, który oprócz monitorowania internetu, social media, radia i telewizji, prasy i reklam dokonuje raportów, analiz, ukazuje bazy dziennikarzy, dystrybuuje informacje prasowe, prowadzi monitoring zagraniczny i moduł analityczny. Newspoint prowadzi monitoring mediów społecznościowych, jak i tych tradycyjnych. Hootsuite jest narzędziem płatnym, który prowadzi monitoring oraz ukazuje wyniki wyszukiwań związane z prowadzoną marką. Unamo także udostępnia dane na temat własnej marki w sieci. SentiOne to kolejne urządzenie do monitorowania internetu i social media. NapoleonCat to narzędzie, które oprócz monitoringu zapewnia także możliwość dodawania postów. Spotykanymi narzędziami tego typu są Bottlenose, Google Alert oraz Meltwater.