Posiadanie strony internetowej to podstawowy element strategii marketingowej dla przedsiębiorców, niezależnie od branży. Lokalne pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google daje znaczącą przewagę nad konkurencją oraz pozwala na przyciągnięcie nowych klientów z lokalnej społeczności. Ma to szczególne znaczenie dla usług takich jak restauracje i kawiarnie, fryzjerzy i kosmetyczki, kwiaciarnie i antykwariaty czy mechanicy i lekarze specjaliści. Każdy biznes po prostu musi zwiększać swoją rozpoznawalność i dawać się łatwo znaleźć za pomocą dostępnych narzędzi. Ciągłe podnoszenie świadomości swojej marki oraz widoczności w intrenecie jest po prostu konieczne w obecnych czasach.
Dlaczego warto współpracować z agencją SEO?
Obok współpracy z agencją SEM, która zajmuje się prowadzeniem kampanii w Google Ads, to pozycjonowanie stron internetowych oferowane przez profesjonalne agencje SEO ma bardzo duże znaczenie w działaniach marketingowych. Doświadczeni specjaliści z agencji przeprowadzą audyt SEO, wskażą obszary do poprawy pod kątem szybkości ładowania oraz wylistują frazy kluczowe, które warto dodać do istniejących treści. Oprócz tego, swoją wiedzą wesprą w działaniach z zakresu content marketingu. Pokażą, jak tworzyć dobre opisy usług czy artykuły zoptymalizowane pod SEO tak, by podstrony osiągały wyższe pozycje w wyszukiwarce. Będą prowadzić wartościowy link building polegający na pozyskiwaniu linków z niespamowych źródeł. W ramach kampanii SEO wspomogą także w procesie optymalizacji wizytówki Google Moja Firma, kluczowej dla działań w konkretnych miastach.
Dobra agencja SEO od razu wskaże, jak ważne jest skuteczne pozycjonowanie lokalne i że istotną kwestią są odpowiednio dobrane słowa kluczowe dopasowane do branży i zakresu działalności. Dzięki temu strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania nie na frazy typowe dla całej Polski, ale na te dopasowane do konkretnego miasta i świadczonych usług. W ten sposób można dotrzeć do potencjalnych klientów w mieście i okolicach, zainteresowanych ofertą. Takie podejście do pozycjonowania stron www powoduje, że budżet nie jest przepalany na niepotrzebne działania.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony u agencji SEO?
Jeżeli chcesz zdecydować się na pozycjonowanie lokalne, musisz przygotować się na to, że cennik pozycjonowania stron jest inny, w zależności od agencji SEO. Średnia stawka godzinowa za działania SEO to ok. 200zł netto. Natomiast finalny koszt zawsze będzie zależeć od tego, jaki zakres usług jest ci potrzebny, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć i ile możesz wydać. Pamiętaj, że pozycjonowanie twojej strony będzie procesem, który zaowocuje za jakiś czas. Skuteczna agencja SEO na pewno nie obieca wyników za tydzień czy dwa, ale jasno wskaże, za jaki czas można spodziewać się pierwszych efektów. Jednocześnie jasno podkreśli, że dla wielkości i szybkości wzrostu pozycji koszt pozycjonowania strony ma bardzo duże znaczenie, podobnie jak jej konkurencyjność.
Profesjonalne doradztwo i działania SEO prowadzone systematycznie przekładają się na widoczność firmy w intrenecie. W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku online, współpraca z agencją SEO to inwestycja w przyszłość i trwały rozwój firmy.