Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym
Firma Małgorzata Lamparska - 25-11-2020

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Coraz częściej tradycyjne formy sprzedaży są prowadzone równocześnie ze sprzedażą internetową, a czasami co więcej jest ona nią zastępowana. Wynika to z rosnącej popularności sklepów internetowych oraz ogromnej liczby korzyści, płynących z prowadzenia tego rodzaju sklepu. Ich największym atutem jest komfort oraz oszczędność czasu. Działalności prowadzące sklep internetowy muszą na bieżąco wdrażać odpowiednie działania promocyjne, by funkcjonował on prawidłowo i przynosił zamierzone rezultaty. Trzeba zrobić wszystko, by potencjalny klient znalazł nasz sklep internetowy. By tego dokonać musi wiedzieć jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym oraz jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Aspekt wizualny i działanie witryny

By wpłynąć na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym trzeba po pierwsze zadbać o jego wygląd i działanie. Należy zwrócić uwagę na kilka kwestii takich jak responsywność, czyli dostosowanie do urządzeń stacjonarnych i mobilnych. Obrazy produktów muszą być wysokiej jakości, ponieważ to właśnie zdjęcie przykuwa jako pierwsze wzrok klientów. Kolejna kwestia to nowoczesny wygląd, odpowiadający współczesnym trendom projektowania sklepów internetowych. Zaleca się, by co kilka lat dokonywać zmiany w wyglądzie sklepu. W każdym sklepie internetowym bardzo ważna jest prawidłowa nawigacja, czyli podział produktów na kategorie i podkategorie oraz zastosowanie filtrów, umożliwiających wyświetlenie jedynie pożądanych produktów. Nie można zapomnieć także o eksponowaniu produktów, czyli wyświetleniu gotowych produktów rekomendowanych przez sprzedawcę. Kluczowe jest jeszcze określenie bestsellerów, które potwierdzają jakość sprzedawanych produktów.

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Opisy produktów

Wielu właścicieli sklepów internetowych nie docenia możliwości płynących z odpowiednio przygotowanych opisów produktów. Interesujące opisy sprawiają, że sprzedaż znacznie wzrasta. To właśnie treść przekonuje użytkowników do zakupu czy też nie. Jest podstawowym źródłem informacji o produkcie i jego właściwościach. To strategia oparta na content marketingu, kładącym nacisk na unikalne i wartościowe opisy produktów.

Bonusy oraz promocje

Na sprzedaż w sklepie internetowym ma wpływ zastosowanie różnego rodzaju bonusów czy też gratisów. Wykorzystanie słów takich jak promocja, gratis czy rabat automatycznie przyciąga potencjalnych klientów. Wynika to z zamiłowania do tego sposobu zakupów. Bonusem najczęściej wykorzystywanym w sklepach internetowych jest darmowa dostawa. Świetnie sprawdza się również rabat na następne zakupy czy mały dodatek dołączony do zamówienia.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

By odpowiedzieć na pytanie jak sprawdzić pozycję strony w Google należy się upewnić, że własna strona została zaindeksowana przez Google. Jest to możliwe do sprawdzenia za pomocą komendy site:twoja-strona.pl. Informację tą uzyska się także dzięki Google Search Console. Do metod sprawdzania pozycji strony w wynikach wyszukiwania zalicza się analizę ręczną, narzędzie dla administratorów stron Google Search Console, darmowe aplikacje do analizy pozycji w Google oraz profesjonalne narzędzia.