Rozszerzona rzeczywistość w działaniach marketingowych znanych firm
Nowe technologie Maciej Karpiński - 13-02-2020

Rozszerzona rzeczywistość w działaniach marketingowych znanych firm

Rozszerzona rzeczywistość służy nie tylko rozrywce, ale może stanowić także bardzo skuteczne i bardzo interesujące narzędzie marketingowe. O jej skuteczności w działaniach promocyjnych przekonało się już wiele znanych i lubianych firm, które zdecydowały się na jej wykorzystanie w swoich działaniach promocyjnych. W przypadku jakich reklam wykorzystana została rozszerzona rzeczywistość? Oto 3 najbardziej znane przykłady!

Burger King – palenie reklam konkurencji za pomocą AR

Burger King od lat walczy z McDonald’s starając się przekonać klientów o wyższości serwowanego przez siebie jedzenia od propozycji najpoważniejszego konkurenta. Obie marki stosują rozmaite rozwiązania i nie boją się korzystać z nowoczesnych rozwiązań, aby na dłużej zainteresować klientów swoją ofertą oraz skutecznie przekonać ich do jedzenia właśnie ich produktów.

W marcu 2019 r. w Brazylii Burger King rozpoczął nową kampanię „Burn That Ad”, która polegała na wirtualnym paleniu reklam konkurencji za pomocą aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Za każdą spaloną przy użyciu rozszerzonej rzeczywistości reklamę konkurencji Burger King oferował klientowi darmową kanapkę. Kampania „Burn That Ad” promuje nową usługę oferowaną przez sieć pozwalającą na zamawianie jedzenia bez konieczności stania w kolejce do kasy.

Rozszerzona rzeczywistość w działaniach marketingowych znanych firm

Coca-Cola – poprzez świetną zabawę do zwiększenia świadomości ekologicznej

Kolejną znaną i lubianą firmą, która zdecydowała się w wykorzystać w swoich działaniach promocyjnych rozszerzoną rzeczywistość jest Coca-Cola. Pierwsze tego typu działania pojawiły się już w 2013 r., a kolejne kilka lat później. Do najbardziej znanych kampanii, w których wykorzystana została rozszerzona rzeczywistość należy „Mall of Scandinavia”, która miała na celu zachęcić odbiorców do właściwego recyklingowania zużytych puszek po coli.

W celu realizacji projektu w centrum handlowym ustawiony został duży ekran, na którym prezentowane przez użytkowników puszki ożywały oraz zachęcały obecnych ludzi do prowadzenia z nimi interakcji, czyli zbierania ich oraz wyrzucania do wirtualnych koszy na śmieci. Cała kampania dostarczyła wiele świetnej zabawy dla uczestników, w których dzięki zabawie zaszczepiony został dobry nawyk wyrzucania puszek do kosza.

Nicorette i spacer po linie dzięki rozszerzonej rzeczywistości

Nicorette jest znaną na całym świecie marką, która pomaga nałogowym palaczom pozbyć się nałogu i odzyskać panowanie nad swoim życiem. W Londynie z inicjatywy marki zorganizowana została kampania „Augmented Reality – Nicorette”, w której wykorzystana została rozszerzona rzeczywistość. Do udziału w niej zaproszono instruktora slackliningu, któremu z powodzeniem udało się pozbyć nałogu w 2016 r.

Akcja odbywała się na stacji Kings Cross, a udział w niej mogli wziąć wszyscy ludzie przebywający na miejscu. Rozszerzona rzeczywistość pozwoliła im na przeżycie dreszczyku emocji poprzez odbycie wirtualnego spaceru po linie. Konieczność przezwyciężenia strachu oraz stawienia czołu nowemu wyzwaniu były swoistą metaforą sytuacji, przed jaką stają wszyscy palący decydujący się na zerwanie z nałogiem.