Kilka słów na temat reklamy natywnej
Marketing Małgorzata Łojek - 13-03-2020

Kilka słów na temat reklamy natywnej

Często osoby nie zdają sobie sprawy, że wszelkie rzeczy, które są dystrybuowane w sieci mogą stanowić formę reklamy natywnej. Nie jest ona konkretnie określona i wpisana w odpowiednie ramy. Jej celem jest to, by w sposób nienarzucający się była dostarczona grupie docelowej, a kolejno motywowała do dokonaniu zakupu lub skorzystania z usługi. Jakie wyróżnia się rodzaje reklamy natywnej?

Czym jest reklama natywna?

Dzisiejsze narzędzia wykorzystywane w content marketingu zdecydowanie są odmienne i nie mają dużo wspólnego z tradycyjną reklamą, która na dobre utkwiła w świadomości ludzi i mediów. Reklama natywna cechuje się nie nachalnością w swym przekazie, który okazuje się być bardzo skuteczny dla potencjalnych odbiorców, odpowiednio przekazując informacje na temat produktu. To zwykle niezauważalne narzędzie content marketingu, która zyskuje przychylność konsumencką.

Kilka słów na temat reklamy natywnej

Obecność reklamy natywnej w social media

Trzeba mieć świadomość, że profil biznesowy własnej firmy czy działalności jest zaliczana do grupy reklam natywnych. Wszystkie posty wpływają na zwiększenie świadomości konsumentów oraz tworzeniu wizerunku firmy. Cel prowadzenia takiego konta jest jeden, by zyskać jak najwięcej zainteresowanych produktem, a to, że jest robione w całkiem innej formie oddaje w 100% reklamę natywną. Ciekawe konto w social media z pewnością zyska uznanie niejednego klienta.

Warto wiedzieć, że odpowiednio poprowadzona kampania na Facebooku może zyskać więcej chętnych, aniżeli artykuł sponsorowany. Wszystko przez to, że klienci lubią mieć kontakt z producentem, gdzie mogą oceniać dane produkty, dzielić się własnymi przemyśleniami i opiniami.

Reklama natywna z wykorzystaniem grafiki i infografiki

W sytuacjach, gdy marka ma spełniać rolę nie tylko rozrywkową, ale i edukacyjną to warto pogłębić wiedzę na temat infografiki. Odpowiednie jej zastosowanie nie tylko odzwierciedla reklamę natywną, ale także przekazuje cenne informacje.

Zastosowanie grafiki może okazać się równie dobrym przykładem reklamy natywnej. Gdy dana firma kojarzona jest z określoną grafiką to znaczy, że zagłębiła się ona w świadomości konsumentów.