Real Time Marketing - ciekawe przykłady z 2020 roku.
Marketing Marian Ptak - 24-03-2021

Real Time Marketing - ciekawe przykłady z 2020 roku.

Real Time Marketing (RTM) to strategia, z której chętnie korzysta zarówno wiele firm w Polsce jak i na całym świecie. Polega ona przede wszystkim na szybkim i trafnym tworzeniu angażujących treści, które odnoszą się do bieżących wydarzeń kulturowych, sportowych, społecznych czy też politycznych. Dlaczego warto tworzyć tego typu wpisy? Jakie ciekawe przykłady RTM mogliśmy zaobserwować w 2020 roku?

Czy RTM może przyczynić się do sukcesu naszej firmy?

W dzisiejszych czasach RTM to doskonały sposób na zdobycie sympatii użytkowników wielu znanych portali społecznościowych, a jak powszechnie wiadomo reklama w social mediach ma obecnie bardzo duży potencjał. Należy jednak zaznaczyć, że aby tworzyć dobre treści z zakresu real time marketingu musimy odpowiednio monitorować sieć i w kreatywny sposób wykorzystywać nadążające się okazje. Jeżeli uda nam się stworzyć zabawną grafikę możemy dzięki niej zyskać ogromny zasięg. Takie posty generują, bowiem całe mnóstwo interakcji użytkowników. RTM może, więc skutecznie pomóc naszej firmie w pozytywnym kreowaniu wizerunku i w generowaniu zysków. Którym zatem firmom udało się stworzyć trafne RTM-y w 2020 roku?

Real Time Marketing - ciekawe przykłady z 2020 roku.

Ciekawe przykłady RTM z 2020 roku

Bardzo dobrym przykładem firmy, która od lat tworzy ciekawe RTM-y jest Ikea. Firma ta w tym zakresie nie zawiodła również w 2020 roku. W styczniu ubiegłego roku w swojej reklamie w pięknym stylu odniosła się do zrzeczenia się tytułu przez księcia Harrego poprzez przygotowanie grafiki, na której umieszczone zostało krzesło z kolekcji Harry opatrzone napisem „Jestem Harry. Po prostu Harry.” Dużym zainteresowaniem cieszył się także post tej firm nawiązujący do Gali Oskarowej z lutego 2020 roku. Wówczas to firma ta umieściła na Facebooku obrazek, na którym przedstawiona została drewniana lalka ułożona w taki sposób, aby imitowała statuetkę oscarową. Na obrazku obok lalki został umieszczony tekst o treści „Od nas każdy może wyjść ze statuetką”. Do popularnych przykładów skutecznego RTM za 2020 rok możemy dodać także reakcję MBanku na kłopotliwe zdarzenie, jakim było pomyłkowe wysłanie do klientów powiadomień push o dość nietypowej i niezrozumiałej treści. MBank oczywiście przeprosił swoich klientów za zaistniałą sytuację. Pracownicy banku potrafili przy tym wykorzystać zaistniałe zdarzenie i tegoż to dnia w mediach społecznościowych pojawił się zabawny wpis, a sam bank zmienił tymczasowo swoje logo na „ęśąćż”, czyli dokładnie taką sama treść, jaka została pomyłkowo wysłana do klientów. Spotkało się to z pozytywną reakcją bardzo wielu osób. Samo wydarzenie stało się także okazją do stworzenia wielu śmiesznych memów, które to inne firmy umieszczały tego dnia na swoich portalach. Do innych wartych wyróżnienia przykładów RTM za 2020 rok możemy zaliczyć także post firmy Eltkom.pl – jasna strona domu, który odnosił się do jednego z kwietniowych odcinków programu szkoła TVP emitowanego przez Telewizję Polską, w którym to padło stwierdzenie, że „liczby parzyste to takie, które mają pary”. Firma Eltkom umieściła wówczas na swoim profilu reklamę urządzeń „parzystych”.