Programy lojalnościowe kluczowe dla sukcesu marketingowego
Marketing Karolina Żyłowska - 23-06-2021

Programy lojalnościowe kluczowe dla sukcesu marketingowego

Budowanie długofalowej relacji z klientem jest jedną z najważniejszych kwestii w sprzedaży usług czy produktów. Można to osiągnąć poprzez wdrożenie do firmy różnego rodzaju programów lojalnościowych, które u klienta wzbudzą zaufanie do danej marki, zaś samemu przedsiębiorstwu pozwolą na rozwój i generowanie większych przychodów. Niemniej jednak przygotowanie programu lojalnościowego nie jest wcale tak proste, jak mogłoby się wydawać. 

Profesjonalne przygotowanie programu lojalnościowego

Zanim programy lojalnościowe zostaną wprowadzone do firmy, warto dokonać analizy sytuacji, w jakiej znajduje się biznes. Konieczne będzie opracowanie najskuteczniejszych rozwiązań w taki sposób, aby były ściśle dopasowane do potrzeb i wymagań firmy. Jedynie indywidualne podejście zapewni przedsiębiorstwu sukces po starcie programu. Ponadto istotną sprawą jest także przygotowanie prognoz finansowych, budowa strategii systemu lojalnościowego oraz opracowanie wizji jego rozwoju na następne lata. Fachową pomoc w tym zakresie oferuje usługa Sparta Consulting Services – fachowcy w swojej dziedzinie nie tylko udzielą niezbędnych rad podczas budowania koncepcji programu, ale także będą dbać o komunikację z klientem oraz na bieżąco monitorować sytuację i dostosowywać system do specyfiki branży i zmieniającego się rynku. W obszarze działań firmy Sparta Loyalty znajduje się zarówno przygotowanie programu lojalnościowego na podstawie szczegółowych i profesjonalnych analiz, jak również stały nadzór nad programem, kontrola jego działania i wprowadzanie modyfikacji. Tym samym wsparcie można nazwać absolutnie kompleksowym.

Kompletna kontrola nad działaniami marketingowymi

Jak już wspomniano wcześniej, program lojalnościowy powinien być indywidualnie dobrany do specyfiki firmy oraz jej potrzeb. Wybrane rodzaje takich systemów to m.in. cash-back (częściowy zwrot gotówki do klienta po zakupach), punkty wymienialne na np. gratisy, grywalizacja oraz karty podarunkowe (kupony o określonej wartości, którymi klient może zapłacić w sklepie internetowym lub stacjonarnym). Mechaniki każdego z tych programów działają inaczej, warto więc zainwestować w taki system, który jest dostosowany do obsługi każdej z nich. Odpowiedni system obsługujący dany program nie tylko usprawni jego działanie, ale również zgromadzi bazę danych klientów, tworząc możliwość unikalnego dostosowania promocji. Ponadto umożliwi też kontrolę takich obszarów firmy jak dział sprzedaży, marketing oraz obsługę klienta. Takim systemem jest przykładowo Sparta Loyalty Platform – kompleksowe narzędzie do zarządzania programami lojalnościowymi, które pomoże w budowaniu długofalowej relacji z klientem. 

Dzięki wprowadzeniu do firmy programów działających na platformie lojalnościowej firmie uda się zarówno wykreować pozytywny wizerunek marki, jak i przyciągnąć ufających jej klientów, którzy zostaną przy jej usługach na długo. Stanowi to dobrą bazę do rozwoju przedsiębiorstwa oraz lepszą efektywność działań biznesowych. Wydaje się, że dzisiaj przygotowanie programu lojalnościowego to już nie tyle opcja, ile konieczność.

 

Programy lojalnościowe kluczowe dla sukcesu marketingowego