Marketing lokalny w praktyce, czyli jak zdobyć klientów z najbliższej okolicy?
Marketing Małgorzata Rita Łyczywek - 03-04-2020

Marketing lokalny w praktyce, czyli jak zdobyć klientów z najbliższej okolicy?

Działania marketingowe mogą być prowadzone zarówno na szeroką skalę i pozyskiwać klientów z całego kraju a nawet zza granicy, jak i koncentrować się na rynku lokalnym, czyli na jednym mieście lub dzielnicy. Ta druga opcja świetnie sprawdza się dla firm działających lokalnie, które pragną zareklamować swoją działalność odbiorcom z konkretnej lokalizacji. Jakie narzędzia warto wykorzystywać w marketingu lokalnym?

Google Ads w marketingu lokalnym dla e-biznesu

Google Ads jest bardzo przydatnym narzędziem dla firm reklamujących swoje usługi przez internet. Wbrew pozorom nie jest to jednak rozwiązanie skierowane tylko i wyłącznie dla biznesów działających na rynku ogólnokrajowym lub globalnym – Google Ads świetnie sprawdza się bowiem także w marketingu lokalnym. Dobierając odpowiednie słowa kluczowe zawierające nazwę konkretnej miejscowości można dotrzeć z ofertą do wąskiego grona klientów mieszkających lub aktualnie przebywających w danej lokalizacji.

Google Ads pozwala ponadto na precyzyjne ustawienie wyświetlania reklam pod kątem konkretnej lokalizacji. Od 2016 r. Google wykorzystuje lokalizację urządzeń mobilnych do personalizowania wyników wyszukiwania oraz dostarczaniu użytkownikom wyszukiwarki potrzebnych im usług znajdujących się w pobliżu. Daje to duże możliwości firmom działającym lokalnie, gdyż pozwala na odpowiadanie na aktualne potrzeby odbiorców oraz realizowanie celów marketingowych w czasie rzeczywistym.

Marketing lokalny w praktyce, czyli jak zdobyć klientów z najbliższej okolicy?

Marketing lokalny prowadzony w miejscowych mediach

Świetnym rozwiązaniem dla firm skoncentrowanych na działalności w obrębie jednego miasta jest reklamowanie swoich usług w lokalnych mediach. Mogą być to zarówno serwisy internetowe, z których korzystają głównie odbiorcy z konkretnej miejscowości, jak i lokalna prasa, telewizja oraz radio. Ich wykorzystanie w kampanii marketingowej pozwala szybko dotrzeć do wybranej grupy docelowej, czyli klientów z danej lokalizacji o zachęcić ich do skorzystania z usług firmy.

Marketing lokalny może być prowadzony także za pośrednictwem tradycyjnych nośników reklamowych takich, jak np. ulotki, plakaty reklamowe oraz billboardy. Ich umieszczenie w uczęszczanych przez ludzi miejscach pozwala na dotarcie z komunikatem reklamowym do szerokiej grupy odbiorców oraz zazwyczaj wiąże się z niższymi kosztami niż reklama w lokalnych mediach.

Ramki pod tablice rejestracyjne jako narzędzie reklamowe

Bardziej oryginalnym sposobem na dotarcie do szerokiego grona odbiorców z konkretnej lokalizacji są ramki pod tablice rejestracyjne. To rozwiązanie świetnie sprawdzi się w przypadku firm, które posiadają własną flotę samochodową. Ramki są obecnie bardzo popularnym, atrakcyjnym oraz skutecznym nośnikiem reklamy, która doskonale sprawdza się zwłaszcza w działaniach promocyjnych prowadzonych na lokalną skalę.

Nowoczesne ramki pod tablice rejestracyjne to estetyczne wizualnie narzędzie reklamowe, które jest ponadto trwałe i odporne na działania warunków atmosferycznych. Jego lokalizacja umożliwia z kolei promowanie usług firmy w dowolnym miejscu, w którym znajdzie się jeden z należących do niej samochodów, co daje bardzo szerokie możliwości oraz pozwala podnieść skuteczność każdej kampanii marketingowej prowadzonej na lokalnym rynku.