Logo a logotyp
Marketing Małgorzata Kozak - 01-06-2022

Logo a logotyp

Logo każdej firmy jest wyjątkowe. Czasami jednak wątpliwe jest, czy logo się różni od logotypu. Przedsiębiorstwa mają inny sposób, w jaki ich marka się różnicuje. Komunikacja między markami a klientami odbywa się różnymi kanałami. Jednak w wersjach online i offline, symbol graficzny jest często używany do identyfikacji firmy. Obraz ten pojawia się na stronach internetowych marki i w jej ulotkach, pakietach produktów, ofertach i kartach biznesowych. Czym więc jest logo a czym logotyp?

Logo a logotyp - czy te pojęcia są zamienne?

Identyfikacja wizualna może pomóc w znakowaniu i powinna reprezentować misję firmy. Aby stworzyć najlepszy logotyp, konieczne jest zapoznanie się z podstawowymi szczegółami ich tworzenia. Logi są często mylone z typem i symbolem. Firma może mieć logo i oddzielnie funkcjonalne logotypy. Wszystko zależy od projektów marki i identyfikacji wizualnej.

Logo to podstawowe i najszersze pojęcie, to symbol firmy, który odróżnia ją od innych. Wizualna identyfikacja marki opiera się głównie na identyfikacji logo. Pomaga to w tworzeniu pozytywnego związku z markami. Elementy mogą reprezentować logo w różnym układzie.

Logo a logotyp

Logotyp to jeden z elementów w logo. To jest typografia. Oprócz tego, że jest wyjątkowy, jest powszechnie przyjmowany przez marki bez dodatkowych elementów marki, takich jak pierścienie czy slogany. Różnice w logo i logotypie bywają niewielkie lub ich nie ma. Ta ostatnia zawiera jedynie tekst wprowadzający nazwę marki, podczas gdy druga składa się z różnych komponentów.

Skuteczne logo może stymulować wzrost sprzedaży w firmie. Jest to nie tylko najbardziej atrakcyjny znak na karcie lub pasek w stópce e-maila, ale jest to również element wyróżniający między innymi. Bardzo ważne jest, aby mieć styl w stosunku do osobowości marki. Zrozumienie psychologii kolorów i teorii kolorów może być pomocne w projektowaniu logo, bo kolor przynosi specyficzne skojarzenia. Logo powinno też generować odpowiednie emocje. I tak np. logo Nike nie zawiera w sobie butów ani ubrań. Pozostaje jednak symbolem uznania i szacunku dla historii i wyraża istotę ruchu dynamicznego i bezstronnego.