Czym jest Marketing szeptany i dlaczego jest tak skuteczny?
Marketing Maciej Karpiński - 12-02-2020

Czym jest Marketing szeptany i dlaczego jest tak skuteczny?

Marketing szeptany to bardzo skuteczny i nieco niedoceniany sposób promowania marki w internecie. Wbrew jego “amatorskiej” formy, daje bardzo dobre efekty i pozwala pozyskać wielu nowych klientów do naszej firmy. Poniżej odpowiadamy pytania, czym jest marketing szeptany, dlaczego jest tak skuteczny i czy warto go stosować.

 Czym jest Marketing szeptany i dlaczego jest tak skuteczny?

 

Czym jest Marketing Szeptany?

Marketing szeptany to forma promocji marki, która polega na zamieszczaniu w internecie wpisów o naszej marce. Mają one pozytywny wydźwięk oraz zawierają informacje np. o rodzaju działalności firmy czy produktach, jakie oferujemy. Wpisy te mogą być umieszczane zarówno neutralnie, jak i otwarcie jako reklama marki. Zadaniem wpisów marketingu szeptanego jest poinformowanie jak największej ilości osób o istnieniu naszej marki oraz o tym, czym się zajmujemy. Stosować ten rodzaj marketingu możemy w różnych sytuacjach — zarówno, jeśli jesteśmy osobami prywatnym i jaki dużymi markami. Skuteczność tego sposobu marketu wynika z jego naturalności oraz tego, że zwracamy się bezpośrednio do odbiorcy — potencjalnego klienta właśnie na forach czy blogach.

 

Jakie korzyści daje marketing szeptany?

Marketing szeptany jest bardzo korzystnym sposobem marketingu internetowego i daje wiele korzyści. Pierwszą z nich jest skuteczność. Poprzez zamieszczanie postów możemy prosto i szybko pozyskać wielu klientów. Kolejnym plusem jest prostota rozpoczęcia promowania się w taki sposób, Wpisy można dodawać samodzielnie na forach i stronach tematycznych lub zamówić tego typu promocje w agencjach interaktywnych. Usługa ta jest popularna i nie powiesimy mieć problemu z jej zamówieniem. Poprzez marketing szeptany nie pozyskujemy jedynie klientów, ale i również budujemy swój pozytywny wizerunek. Pozytywne wpisy o naszej firmie pozostaną na długo w internecie i będą przypominały odbiorcom o naszej marce. Sama reklama nie jest również odbierana negatywnie jak np. reklamy w TV, gdyż dotyczy osób z danej kategorii, ma zwięzły charakter i nie uniemożliwia przeglądania internetu np. jak wyskakujące banery reklamowe.