Nie ma najmniejszych wątpliwości co do tego, że przepływ informacji między różnymi zakątkami świata odbywa się w błyskawicznym tempie. Każdy może uzyskać wiedzę na dany temat poprzez Internet, urządzenia mobilne i wiele innych urządzeń technologicznych. Z większości dostępnych rozwiązań w tym zakresie korzystają między innymi agencje reklamowe, które zajmują się tworzeniem strategii. Niektóre wydarzenia są idealnym pretekstem do zaprezentowania odbiorcom ciekawej formy reklamy, kluczem do sukcesu jest wybór właściwej formy.
Pojęcie Real Time Marketingu
W odniesieniu do wydarzeń w czasie rzeczywistym nie sposób pominąć zjawiska Real Time Marketingu, którego cechą charakterystyczną jest spontaniczność. Ważny jest również aspekt natychmiastowej reakcji na występujące zdarzenia, a także dokonania ich sprawnej selekcji. Tak naprawdę nie ma tutaj żadnych ograniczeń, co do charakteru tych wydarzeń – mogą dotyczyć sportu, czy kultury. Warto zdawać sobie sprawę, że RTM cieszy się dużą popularnością w mediach społecznościowych i telewizji, mimo, że zazwyczaj trwa dość krótko. Jedną z marek, którą uznaje się za pioniera w dziedzinie rtm jest Ikea, która tak naprawdę korzysta z tej formy bardzo często i zazwyczaj jako pierwsza. Znanym przykładem jest choćby gala rozdania Oscarów na początku 2020 roku, której rangę podkreślono poprzez prezentację ozdoby w postaci drewnianej lalki. Chwytliwe hasło i ułożenie produktu w sposób przypominający oscarową statuetkę była strzałem w dziesiątkę. Na reakcje internautów nie trzeba było długo czekać, jak zwykle nie zawiedli. Zarówno pod względem reakcji na post, jak i pozostawianiem komentarzy i udostępnień. Każdy z pewnością pamięta również o wystąpieniu Księcia Harry’ego i Meghan z rodziny królewskiej. Wydarzenie było szeroko komentowane w międzynarodowych mediach, również przez szwedzką markę sklepów. Zaprezentowano wówczas krzesło, a konkretnie model Harry, które cały czas, mimo wszystko można zakupić.
Co jest najważniejsze w RTM?
W RTM najważniejsze są szybkie i przemyślane reakcje na mające miejsce wydarzenia krajowe i światowe. Refleks liczy się zatem najbardziej, ponieważ to on decyduje o powodzeniu lub fiasku misji, którą jest zdobycie wielu pozytywnych reakcji. Takie spontaniczne działanie wymaga skupienia i umiejętności pracy pod presją czasu oraz dobrze rozwiniętą wyobraźnią. RTM często zakrawa o pewnego rodzaju ironię, lecz to właśnie powoduje, że wzbudza tyle pozytywnych emocji. Ogromne znaczenie ma wybór agencji reklamowej, te profesjonalne doskonale przeprowadzą kampanię z zastosowaniem RTM. Ważne jest ponadto to, by nie powielać dostępnych już reakcji. RTM ma być działaniem spontanicznym i trafionym, podejmowanie prób na siłę, może przynieść odwrotny skutek. Zamiast śmiechu, wywołać jedynie zażenowanie. Na koniec należy wspomnieć, iż nie każde wydarzenie jest odpowiednie do zastosowania Real Time Marketingu, dlatego wybór właściwego jest równie trudną sztuką. Wymaga doświadczenia w takim działaniu oraz szybkich, trafnych reakcji na to, co dzieje się wokół.