Spacer wirtualny, który dodać możemy na wizytówkach Google w Google Maps, to jeden z najlepszych sposobów na zaprezentowanie naszej firmy potencjalnym klientom. Posiada on wiele korzyści i może skutecznie przekonać klientów do skorzystania z naszych usług. W tym tekście przedstawimy wszystkie informacje na temat wirtualnego spaceru oraz odpowiadamy na pytanie jak jest tworzony i dlaczego warto go wykonywać.
Wirtualny spacer — Czym jest taki spacer?
Wirtualny spacer Google to spacer wykonany w technologii Google Street View. Polega on również na wirtualnym przemierzaniu danego miejsca — w tym wypadku budynku naszej firmy czy miejsca pracy. Dzięki wirtualnemu spacerowi wirtualizowana jest cała powierzchnia danego miejsca 1 do 1, które możemy zwiedzać, przemieszczając się do kolejnych punktów. Są one oddalone od siebie przeważnie o kilka metrów. W trakcie zwiedzania możemy również rozglądać się na wszystkie strony, dokładnie tak jak byśmy się tam znajdowali samodzielnie. Wirtualny spacer wykonać możemy w każdym typie miejsca np. w biurze, hotelu, magazynie lub na terenach otwartych. Tylko od nas i naszej inwencji zależy, jak zaaranżujemy w taki spacer.
Gotowy wirtualny spacer wgrywa się na wizytówkę Google Moja Firma. Po wyszukaniu naszej firmy przez użytkowników Google Maps oprócz standardowej pinezki i krótkiej notki będą mieli oni możliwość również wirtualnego zwiedzenia naszej firmy. Spacer taki, jeśli jest już wgrany na serwery Google, możemy również udostępnić na naszą stronę internetową. Dzięki temu nasi klienci czy osoby odwiedzające tylko witrynę również będą mogły sprawdzić, jak wygląda nasza firma od wewnątrz. Samo wgranie i przechowywanie wirtualnego spaceru w wizytówce jest darmowe i nie musimy wykonywać żadnych innych czynności czy ponosić innych kosztów w późniejszym terminie. Jedynym kosztem jest ten związany ze stworzeniem wirtualnego spaceru przez fotografa. Obecnie coraz więcej firm decyduje się na wykonanie takiego spaceru.
Dlaczego warto wykonywać wirtualny spacer 360?
Istnieje wiele plusów oraz korzyści ze stworzenia i dodania wirtualnego spaceru na swojej wizytówce Google. Z pewnością spacer taki pomoże podjąć potencjalnym klientom decyzję o skorzystaniu z naszych usług. Jeśli osoby te, będą mogły zobaczyć wnętrze naszego hotelu, firmy lub odwiedzą się jak największej ilości informacji o naszej marce, z pewnością dużo chętniej skorzystają z naszych usług aniżeli np. anonimowej firmy. Drugim powodem, dla którego warto stworzyć taki spacer, jest fakt wyższego pozycjonowania wizytówek przez Google, które zawierają wysokojakościowe materiały. Jeśli nasza wizytówka będzie miała wirtualny spacer, zdjęcia wysokiej jakości i inne elementy tego typu, Google będzie wyświetlało ją na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na Google Maps. Dzięki temu możemy zyskać więcej wejść na stronę oraz uzyskać większą ilość klientów dla naszego biznesu.
Sam wirtualny spacer warto wykonać również, aby “pochwalić się” naszym obiektem, magazynem, hotelem itp. zwiększając renomę naszej marki. Publiczne pokazanie elementów, z których jesteśmy dumni — i to w tak atrakcyjnej formie z pewnością przyczyni się do zwiększenia renomy i pozytywnego wizerunku marki, nawet wśród konkurentów. Obecnie, choć wykonanie wirtualnego spaceru jest ogólnodostępne, nadal wiele firm nie korzysta z tej możliwości. Dzięki temu możemy w prosty sposób przy bezpośredniej konkurencji w branży wyróżnić się na tle wielu innych firm. Samo wykonanie wirtualnego spaceru nie jest trudne, ryzykowne czy problematyczne. Wystarczy zamówić usługę a wykonaniem i wgraniem spaceru zajmą się odpowiednie osoby. W taki sposób możemy bardzo prosto skorzystać z wielu profitów wirtualnego spaceru.
Jak przebiega jego wykonanie?
Proces wykonania wirtualnego spaceru jest dosyć prosty i nie wymaga od nas praktycznie żadnego zaangażowania. Po wybraniu fotografa oraz zleceniu mu wykonania wirtualnego spaceru, zjawia się on w naszej firmie lub biurze oraz rozpoczyna prace. Cały proces trwać może od kilkudziesięciu minut do kilku godzin — w zależności od tego, jak duża powierzchnia jest wirtualizowana oraz jaki typ usługi zamówiliśmy. Fotograf co kilka metrów wykonuje wiele zdjęć pod różnymi kątami. Dzięki temu mamy możliwość rozglądania się po gotowym wirtualnym spacerze oraz przechodzenia do kolejnych punktów. Jedynym utrudnieniem może być konieczność przerwania pracy w biurze, choć, jeśli celowo chcemy pokazać ferwor pracy, nie musimy jej przerywać. Zdjęcia wykonywane są bardzo dobrej jakości sprzętem oraz w takiej ilości, aby bez problemu można było stworzyć z nich wirtualne pomieszczenie.
Po wykonaniu zdjęć fotograf przez kolejnych kilka dni poddaje je obróbce, normalizacji oraz łączy je w jeden obiekt. Długość montażu zależy przeważnie od wielkości powierzchni, jaką chcemy utworzyć w wirtualnym spacerze. Po połączeniu zdjęć w programie komputerowym, fotograf przekazuje nam pliki lub może pomóc nam wgrać taki wirtualny spacer na wizytówkę Google.
Gdzie zamówić wykonanie wirtualnego spaceru?
Jeśli chcemy stworzyć wirtualny spacer, mamy ogólnie trzy możliwości, z czego dwie są możliwościami realnymi. Teoretycznie spacer taki możemy wykonać samodzielnie, ale bez specjalistycznej wiedzy oraz odpowiedniego sprzętu, efekt może być niezadowalający. Drugą i trzecią opcją jest zlecanie pracy fotografom oraz fotografom rekomendowanym przez Google. Obecnie wiele zakładów fotograficznych czy freelancerów oferuje wykonanie tego typu usługi. Zamówić możemy ją zatem jak wykonanie sesji zdjęciowej czy produktowej. Najlepszym jednak rozwiązaniem jest korzystanie z listy Google fotografów rekomendowanych. Osoby, które zostały wpisane na taką listę, musiały wykonać poprawnie już takie realizacje, są zweryfikowane oraz oprócz wykonania wirtualnego spaceru posiadają również wiedzę jak dodać taki spacer na wizytówkę Google. Lista fotografów rekomendowanych zawiera ich imiona i nazwiska oraz numery telefonów. Listę możemy sortować według danego miasta co znacznie ułatwia wybranie odpowiedniego fotografa. Ceny za wykonanie takiego spaceru są różne. Przeważnie będzie to kwota od ok. 300 do 600 złotych za zwirtualizowanie 100 m2. Ceny mogą różnić się jednak w zależności od oferty, rodzaju zlecenia czy doświadczenia fotografa.